نمایشگاه "مار و انار" برگزار می شود

مجموعه آثار شکوفه کریمی با عنوان «مار و انار» در گالری شیدایی از ۲ اردیهشت روی دیوار رفته است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «مار و انار» با هنربانی مریم روشنفکر و آثار شکوفه کریمی تا ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

شکوفه کریمی متولد ۱۳۶۰ تهران، لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی دارد و مدیر و موسس آموزشگاه هنری لتکا است. او تاکنون در کارنامه هنری‌اش، هشت نمایشگاه گروهی در تهران، ترکیه و آمریکا دارد.

مریم روشنفکر در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است:

«در اسطوره‌های میان‌رودان، الهه‌ای هست به نام «لیلیت» که در تفاسیر عبری به اولین زن پیش از حوا اطلاق شده، زنی که از آدم سرپیچی نمود و او را رها کرد، زیرا خود را هم‌سنگ او می‌پنداشت و این‌گونه شد که سیمای او در داستان‌ها با نفرین و درد همراه شد و هرگز فرزندی نزائید… این داستان روایت بلایی است که آدمیان بر سر همه عناصر طبیعی که از آن‌ها سربپیچند می‌آورند، هنگامی که آدم خود را برتر از طبیعت پنداشت با آن سر به عناد گذاشت ومصرفش کرد، از زن ماری آفرید و هشدار او برای آشتی با طبیعت درون را به نیش هبوط تبدیل کرد و از ماحصل آن، جهان به بهشت و جهنم تقسیم شد، بی‌خبر از اینکه چه بهشت و چه جهنم سرنوشت انسان و طبیعت به هم گره‌خورده‌است همانند سرنوشت زن و مرد».

بازدید از این نمایشگاه در روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در گالری شیدایی به آدرس: تهران، میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک۱۴۹ -واحد۱ برای عموم با رعایت پروتکل‌ها مقدور است.

انتهای پیام/

x