خبرگزاری پانا میزبانی نمایشگاه کاتارسیس در گالری شیدایی را اعلام کرد.

کاتارسیس» نمایشگاه گروهی نقاشی، ویدئو و آرت و حجم است که به همت دنیا رستمی گردآوری شده و از هفدهم تیر در گالری شیدایی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبر گزاری پانا، در نمایشگاه «کاتارسیس» آثار انیس بیک‌زاده، مریم رادمهر، دنیا رستمی، هستی طباطبایی و فاطمه منصوری از هفدهم تیر تا هفتم مرداد در گالری شیدایی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

دنیا رستمی درباره این نمایشگاه گفت: «کاتارسیس» عنوان نخستین نمایشگاه گروهی جمع پنج نفره ما است و وجه اشتراک تشکیل این گروه هم کلاسی بودن در دانشگاه هنر و تداوم دوستی‌مان بوده است.

او گفت: این گروه را اواخر شهریورماه سال گذشته پس از فراگیری بیماری کرونا با حضور چهار نفر شکل دادم. اعضای گروه هر یک در گوشه از جهان زندگی می‌کنند و سعی کردیم با وجود اختلاف زمان و مکان سر ساعت‌های معینی با هم ارتباط بگیریم، موسیقی مشترکی گوش بدهیم و سعی کنیم فضا‌های مشترکی را ایجاد کنیم و با هم فعالیت‌هایی برای گسترش دایره المعارف ذهنی هنرمان داشته باشیم. در فروردین امسال مریم رادمهر نیز به جمع ما پیوست.

رستمی ادامه داد: به مرور به واسطه دغدغه‌های مشترکی که با هم داشتیم، تصمیم گرفتیم که حول محور موضوع زن و رنجی مشترکی که هر یک به نوعی در زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم آثاری را تحت عنوان کاتارسیس که به معنای تزکیه است، خلق کنیم و تعدادی از آثاری که در این مقطع زمانی خلق کرده‌ایم را در قالب نمایشگاه گروهی به نمایش می‌گذاریم.

رستمی ادامه داد:‌ امیدوارم فعالیت گروه ما تداوم داشته باشد و به مرور شاهد برپایی نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی، گروه‌مان در سایر شهر‌های ایران و خارج از کشور باشیم.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی، حجم و ویدئو آرت به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه «کاتارسیس» از ۱۷ تیرماه تا هفتم مردادماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روز‌های شنبه تعطیل است

x