تکرار به مثابه اولین دیدار

حدود 30 تابلو، بیانیه اگزیستانسیالیستی و آربی خندان با عینک گرد. بدون یکی، دو تای دیگر بی معنی به نظر می رسند، زیرا به قول آربی، خودش در محافل تنهاست و در تمام عکس ها تصویر همان زن با گوشواره زرد روی یک میز است و فنجان قهوه ای در حال خنک شدن  روبروی او … البته این در جایی ذکر نشده است ، اگر بپرسید می گوید. اینجا هم یادتان می آید که اولویت در هنر زیبایی است نه خرد.

آربی در آکادمی دولتی هنرهای زیبای ایروان تحصیل کرد و نقطه صفر او در گذشته این هنرمند به روزی برمی گردد که 18 سال پیش به عنوان دانشجو در آنجا پذیرفته شد. وقتی از او می‌پرسند این چندمین نمایشگاه او است، پاسخ می‌دهد که تعدادشان زیاد است، اما انگار هر بار مثل اولین جلسه است.

Arbi-Keshishian-28----oil-on-canvas--24x24cm-2022-Sheydaei-Gallery

«وقتی با هر صحنه، تصویر، ملودی یا رویدادی مواجه می‌شوید، گویی چیز جدیدی روی آن پاشیده شده است، به طوری که تمام صحنه را مانند غبار با آن می‌پوشانید و دیگر آن را به عنوان اولین برخورد درک نمی‌کنید. آربی کششیان در بیانیه‌ای که یادآور «استفراغ» سارتر است، می‌گوید و برای رهایی از آن قید است که می‌خواهیم تمرکز را منحرف کنیم و از آن تله خارج شویم و نفس تازه کنیم  واز نوع اندیشه سورن کی یرکگور وام گرفته شده است. این نمایشگاه برای زندگی و تجربه کردن روزمرگی ها و تکرارها برای اولین بار است، مثل خاطراتی که وارونه شده اند.»

این نمایشگاه به مدت 20 روز در سالن نمایشگاه “شیدایی” واقع در روبروی “خانه-موزه عکاسی” (میدان بهارشیراز) در تهران ادامه خواهد داشت.

 

https://alikonline.ir/news/culture/item/83125

 

 

 

Arbi-Keshishian-28----oil-on-canvas--24x24cm-2022-Sheydaei-Gallery
x